marijevanwinden.reismee.nl

Nieuw Zeeland

Christchurch.

Na een paar uur vliegen komen we 's nachts aan in Christchruch. We hadden voor onszelf even een luxe kamer geboekt, aangezien we hierna 2 weken gaan k(r)amperen. Met kerst is hier een aardbeving geweest en dit kon je terugzien bij een aantal gebouwen. Deze hadden grote scheuren of waren zelfs afgesloten.Ons hostel had daar gelukkig geen last van. Op onze eerste dag regende het de hele dag. Om de dag een beetje door te komen, waren we maar op een (overdekt) terrasje gaan zitten en hebben we een paar wijntjes gedronken. De dag erna konden we onze auto ophalen. Na wat inkopen doen vertrokken we dan eindelijk. Heerlijk die vrijheid!

We zijn langs een ontzettend mooi blauw meer gereden in Lake Tekapo. Het is zo lichtblauw door het smelwater en de gesteentes. Hier vlakbij hebben we onze eerste nacht doorgebracht in ons tentje. Wat was het koud zeg! De wind blies onze tent bijna weg. We hebben de hele nacht naast elkaar liggen bibberen. 's Ochtends vroeg vertrokken we verder naar het zuiden, waar het steeds kouder werd. Het leek de Zuidpool wel! We hadden opnieuw een mooie camping uitgezocht aan het strand. De natuur in Nieuw-Zeeland is zo mooi. Ik denk zelfs mooier dan Australie. Elke berg ziet er weer anders uit, dus wij blijven maar genieten van dit uitzicht. Tussendoor zijn we nog gestopt bij een verlaten strand, waar allemaal zeehonden/zeeleeuwen zaten. Zo cool! Je kon ze bijna aanraken. Ook dachten we pinguins gezien te hebben, maar helaas dit waren gewone zeevogels.

Na Owaka, waar we geslapen hebben, reizen we door naar Milford Sound. Hier zijn allemaal fjorden en meren te zien. Het was een ontzettend spannende rit, aangezien we vergeten waren te tanken en er maar geen tankstation kwam. We hebben uiteindelijk bij een noodtankstation kunnen tanken, waarvan de prijs erg hoog was. Gelukkig was het uitzicht tijdens deze spannende rit wel erg mooi! We sliepen vlakbij een meertje tussen de bergen, wat uiteraard weer een koude nacht beloofde.

Na Milford Sound zijn we door gereden naar Fox Glacier. Hier hebben we ijsgeklommen. Dit was echt zo gaaf! We hadden een eigen gids voor onszelf. Het klimmen was erg zwaar. Je moet constant met je voeten( tenen) in het ijsschoppen en met je ijshamers in het ijs slaan. Je begrijpt vast wel dat mijn tenen nu erg pijnlijk zijn! Maar dit was het zeker waard! Ik denk dat ik er een nieuwe sport bij heb gekregen, want dit wil ik zeker nog een keer gaan doen.

Misschien iets voor de volgende nichten en nevendag???

We gaan vandaag verder rijden naar het noorden van het Zuidereiland. Hopelijk wordt het wat warmer 's nachts.

Yvette

Wow wat een foto's!!! Inderdaad echt een prachtige natuur zeg.... en zo heerlijk uitgestrekt!! Echt supercool!! Jaloerssssssssssssssssssssss!!!! Alleen niet op die koude nachten ;) maar die kou gun ik jullie nu wel, heb totaal geen medelijden! hehehe.. have fun!!

petra

Stoer hoor, links rijden, klimmen en overnachten in de kou.
Ga je de pancake rocks bij punakaiki nog bezoeken en een ander aanrader is de Tasman Bay voor een coast track.
wij hebben de reis die jullie maken omgekeerd gedaan
starten Picton en eindigen Christ church.
groetjes en veel reisplezier.

Marije Amsterdam

Heerlijk!! Super tof om al deze dingen mee te maken! KUS