marijevanwinden.reismee.nl

Eindelijk aangekomen.

Hong Kong.

Na een hele lange vlucht van ongeveer 11 uur zijn we dan eindelijk aangekomen in Hong Kong. De stad is erg indrukwekkend, maar wat wil je met 7 miljoen inwoners. Na aankomst zijn we de stad in gegaan. Overal waar je kijkt zijn hoge gebouwenwaarbij het verschil tussen arm en rijk erg goed te zien is. Het ene gebouw staat op instorten terwijl de andere er ontzettend modern uitziet. Na een paar uur rond lopen zijn we naar een tempel gegaan. Deze zag er indrukwekkend uit, maar na binnenkomst werden we bijna uitgerookt door alle wierook.We wisten niet hoe snel we naar buiten moesten gaan.

We zijn later op de dag naar een enorme Buddha gegaan, ook wel ' The Big Budha' genoemd. Dit was echt ontzettend gaaf om te zien, het was er zo rustig, heerlijk. Vooral na zo'n drukke dag. We vielen wel op tussen alle Chinezen, er waren maar weinig buitenlanders te zien. De mensen wilden daarom maar wat graag met ons op de foto.......of overdrijf ik nu, aangezien we maar 1x op de foto zijn geweest.

Het was een erg lange dag in Hong Kong. Uitgeput kwamen we aan op het vliegveld en het enige waar ik aan dacht was slapen. We waren ondertussen ook al 32 uur wakker, de meeste mensen weten dat ik toch wel mijn slaapuurtjes nodig heb, dit was daarom ook wel een hele opgave. Zodra we in het vliegtuig zaten viel ik in slaap, wat erg fijn was. De vlucht van 7 uur ging nu erg snel voorbij.

Cairns.

Daar zijn we dan eindelijk aangekomen op de plek van bestemming. Wat was het toch warm buiten. Het verschil van 20 graden met Nederland kwam toch wel hard aan. We verblijven nu in een hostel vlakbij het centrum van Cairns. Hierbij delen we de kamer in totaal met 9 mensen. Tot mijn grote verbazing viel het mij nog erg mee. De kamer ziet er opzich netjes uit en de kamergenoten zijn aardig. Ik moet alleen nog even mijn Engels verbeteren, maar dat zal gerust goed komen, de komende maanden.

Cairns is een rustig stadje en ook niet de mooiste plek om te beginnen. We hopen dat Darwin een stuk leuker is en in elk geval droger. Want met de regen is hier niet zoveel aan. We zouden morgen met twee andere meiden een auto huren en de omgeving hier wat verkennen. Hier in de buurt zitten hele mooie watervallen, jammer genoeg is de tour gecancelled van wege de vele regen. Hopelijk hebben we in Darwin iets meer geluk met het weer.......

Reacties

Reacties

Hakim

Goed om te lezen dat je/jullie veilig bent/zijn aangekomen :) voor je engels had je toch wat vaker naar neighbours moeten kijken ;) nu gauw genieten van het mooie weer, want Mr. "D" met zijn boemerang staat vast op het strand te wachten :D

groetjes

Ray

Oh.. nou, het weer hier is sinds je weg bent ook beter geworden. Wij hebben nu een hittegolf +/- 37 graden. Beetje raar voor de tijd van het jaar.. maar toch het regent niet ;-)

Enjoy!

Kissz,

Annelies

Heey lief zusje,

Goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen!
Al zoveel gezien, en dit is pas de 1e week!

Ben erg benieuwd naar de volgende verhalen.

Kus en een knuffel van je liefste zusje :D

laura

hey schat! fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen :) je begin klinkt net als mijn begin in NZ. Geloof me het komt goed ;) haha. Welk hostel zit je? ik hoop niet in giligans??! ;)
die watervallen zijn trouiwens wel de moeite waard in de tablelands dus als je nog tijd hebt en het weer is beter...zeker doen! daar zitten ook vogelbekdiertjes in het wild ;) ook leuk :)
schat we spreken elkaar.
liefs laura

Hoi Marije

Leuk die foto's, veel plezier down under.

Groetjes uit Delft

Yvette

Hee lieverd!! Wat leuk om je verhaal te lezen!! Jullie vliegen nu alweer snel naar Darwin zeker?? Wij zijn trouwens ook bij die big buddha geweest.. grappig dat jij er nu ook was! Nou meid, heel veel plezier, geniet er lekker van!!! Hier missen jullie niets!! Onze aanbouw is trouwens zo goed als af! Is echt heel gaaf geworden!

Liefsss Yvette

Marije

Hi Marij! Super leuk! Lekker genieten! :) xx

Romy

Kliertjeee!

Echt top! En hoe heb jij al die slaap kunnen weerstaan hahahaha....

Ben benieuwd naar je volgende verhalen!

Dikke kus

Saskia

Hay Marie!

Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen:)
De eerste dag was al heel indrukwekkend volgens mij. Hopelijk blijven de nieuwe plekken je verassen.

Ik kijk uit naar je volgende verhalen!

Kus!
Je andere liefste zusje!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!