marijevanwinden.reismee.nl

Cambodja en Thailand

Seam Riep

In Seam Riep hebben we de tempels van Angkor bezocht. Deze behoren tot een van de zeven wereldwonderen. Het was erg mooi om deze tempels te zien. Na een halve dag daar rond gelopen te hebben in de hitte zijn we weer teruggekeerd naar ons hotel, waarna we 's nachts te bus pakten naar Bangkok. We moesten halverwege deritonze visumstempel halen. Iedereen moest de bus uit en in de rij gaan staan. Na 2 uur konden we eindelijk weer vertrekken met de bus naar Bangkok. Dit was een van de meest opmerkelijke ritten die we tot nu toe gehad hebben. De chauffeur had blijkbaar flinke haast en reed hard over de snelweg heen( met kuilen), waardoor je om de zoveel seconden de lucht in vloog.

Bangkok

Eenmaal aangekomen in Bangkok staat er een taxi klaar om ons naar een hotel te brengen. Wij hadden nog geen hotel dus deze ' vriendelijke' meneer bracht ons naar een tourbureau om een hotel te vinden. De man hielp ons aardig goed en bedacht een hele tour voor 2 weken. Het klonk allemaal erg mooi, totdat we te horen kregen hoeveel het ons zou kosten. We hebben gelukkig aardig wat van de prijs af kunnen halen, maar uiteraard zijn we flink afgezet. Onze start in Bangkok begon al goed. Deze zelfde taxi bracht ons naar het hotel en vroeg of hij 100 bath (2,30) fooi mocht houden, mooi niet dus. We zijn de volgende dag naar de markt gegaan, waar de mensen ontzettend onvriendelijk waren. Ze duwen je aan de kunt en je kunt er niet eens afdingen! Tot overmaat van ramp heeft de tuktuk chauffeur ons op een totaal verkeerde plek gebracht. We wilden naar het winkelcentrum maar meneer bracht ons expres naar een andere plek zodat hij daarop geld kon verdienen. We waren zo ontzettend kwaad. Het was maar goed dat hij er niet meer stond! De dag erna verlieten we gelukkig deze verschrikkelijke stad richting een eiland, genaamd Ko Chang.

Ko Chang

We hebben op het eiland heerlijk kunnen genieten van het strand en uiteraard van het shoppen. Wat wil een vrouw nog meer? Het was in elk geval heerlijk om bij te komen, na al dat reizen.Na 4 dagen verlieten we dit eiland en pakten vanaf Bangkok de trein naar Chaing Mai.

Chang Mai.

We hebben een trektocht gemaakt van drie dagen, waarbij er veel gelopen moest worden. De eerste dag ging helemaal prima, we liepen nog op redelijk begaanbare paden en sliepen in een klein hutje in de jungle. We hebben hier ook op olifanten gereden, wat een hele ervaring was.' s Avonds hebben we veel gelachen om onze gids en spelletje gedaan. De volgende dag vertrokken wij en nog 2 andere jongens naar het volgende dorpje. De rest van onze groep ging weer terug naar de stad. Dit keer was het lopen ontzettend zwaar. Er was totaal geen pad en onze gids leek de kortste route te willen lopen. We gleden om de 2 seconden bijna uit door de vele losliggende bladeren. Het was een groot avontuur voor ons en uiteindelijk kwamen we aan bij het dorpje. Het leek wel of we terug in de tijd gingen. De mensen leven in kleine houten hutjes en koken op vuur. Dit was toch wel een hele mooie ervaring om dit te zien. De mensen zijn hier zo gelukkig met het kleine beetje dat ze hebben.De derde dag zijn we weer een stuk gaan lopen en hebben gevaren met een banboovlot.

Momenteel zijn we in de buurt van Laos waar we tot morgen moeten wachten op de boot. Dit zal opnieuwd een flinke rit worden van 9 uur.

We hebben trouwens onze vlucht gewijzigd zodat we een weekje eerder thuis komen, namelijk op 10 april (6:35). 5 maanden reizen is toch wel een erg lange tijd en ik kijk er naar uit om weer heerlijk thuis te zijn, ondanks ik het hier ook goed naar me zin heb.

Ray

Ah, het einde is in zicht. Ook al mis je hier niet zo heel veel.

Geniet er nog even van!

Kissz,

Ray

Yvette

Nou je luistert in ieder geval goed naar me haha!
Leuke foto's heb je weer gemaakt. Erg herkenbaar dat is wel grappig!!! Je doet waarschijnlijk precies de tocht nu die wij hebben gedaan maar dan andersom! Wij gingen met een longtailboot twee dagen vanaf Laos (luang prabang) naar Thailand. Jullie moeten echt naar VangVieng gaan (echt een feestplek wel geinig) en het zuiden van Laos vonden wij leuker dan het noorden!! Als je daar nog tijd voor hebt natuurlijk. De tijd schiet nu erg op zeg!!! Nog maar een maandje!!! Nou geniet er lekker van want voor je het weet zit je alweer hier...

Sas

Marie!!
wat klinkt het allemaal onwerkelijk eigenlijk.. wat je allemaal mee maakt! ik heb nu echt een gevoel dat je in een avonture film speelt. Zo zie ik het voor me:)
Super leuk!
Marie, ik tel al af en zal je zondag om half 7 jou een dikke knuf geven!
Bij deze krijg je al een virtuele!
Dikke knuf!!

maar nu is het eerst nog tijd om vele mooie dingen te zien en nog meer mooie ervaringen op te doen!!

Kus

toos

op een olifantenrug door al dat groen , mooi h'e.
ook zoals hij/zij zijn poten neerzet op steile bergen, ze storten niet naar beneden. Geniet nog maar even van al die mooie natuur. (en rijst eten). Wat zal straks dat hollandse prakkie bij mams weer lekker smaken. Of wat dacht je van een lekkere bruine boterham met kaas?
Nog heel veel plezier met deze laatste maand.
zie je ...

Marij

Wat weer een heerlijk verhaal! De laatste weken zijn in gegaan!! Nog even volop genieten!! DIKKE KUS

Evelyn

Marieetjee!!
Wat snel alweer hee!!! binnen een maand weer op Nederlandse bodem!! geniet er nog even van, want zodra je weer in Nederland bent is alles weer hetzelfde hoor ;-) kusss

Berry

Mooie foto's en verhalen :)
Toch fijn om 5 maanden rond te reizen. Denk dat als je terug ben dat je weer terug zal denken aan deze tijd. In vergelijking met wat je nu doet zal Nederland gewoontjes zijn. Niet veel veranderd hier behalve hoe je nu tegen de dingen aankijkt als je terug komt :) Geniet er nog van! Kus xx

agnes

Hoi marije,

Gaat al weer opschieten kom een dagje eerder dan kan je mee volley-ballen.

Geniet er nog van.

Annie