marijevanwinden.reismee.nl

Laos

Luang Prabang.

Na twee dagen gevaren te hebben vanaf de Thaisegrens, komen we aan in Luang Prabang. We hebben hier de buddhagrot bezocht, waar echt duizenden beeldjes van diverse budha's stonden. Heel apart om te zien, daarna zijn we doorgereden naar de Kuang Si watervallen. Deze zijn echt te mooi voor woorden, het water is er zo blauw dat het veel weg heeft van een tropisch zwemparadijs. Helaas was het niet warm genoeg om er te gaan zwemmen. Na een paar dagen in Luang Prabang verbleven te hebben reizen we de volgende acht dagen met een reistour mee. Hierdoor hoefden we nergens meer om te denken en zagen we alles was we van Laos wilden zien.

Vang Vieng

We reisden met 2 andere meiden(Laura en Barbara) en 4 gidsen( waarvan 2 locale gidsen) naar Vang Vieng. Dit plaatsje staat bekend om het 'tuben', dit houdt in dat je in een band op de Mekong rivier rond gaat drijven en langs allerlei barretjes gaat. Bij ons zat het weer totaal niet mee,het was erg koud en regenachtig. Wij zijn uiteraard de rivier niet in geweest.Na een koude avond reden we de volgende dag met vier nieuwe mensen naar Tad Leuk, waar we zouden kamperen. Het regende nog steeds waardoor we genoodzaakt waren om binnen te kamperen, de beheerders van het park plaatsen de tenten in een gebouwtje waar we met zijn allen sliepen. Na opnieuw een koude nacht reden we de volgende dag in de regen door naar Kong Lor. Dit plaatsje staat bekend om een 7 km lange grot. We zijn met een klein bootje door de grot gevaren. Het water stond erg laag, waardoor we steeds genoodzaakt waren om uit het bootje te stappen en de boot verder te duwen, wat zonder slippers erg pijnlijk was.Tijdens deze tocht werd duidelijk dat Mr. Thong een oogje op mij had, dit was echt zo grappig. Hij is minstens een kop kleiner dan mij en probeerde complimentjes te geven. Af en toe kwamen er ook totaal verkeerde opmerkingen uit; Elisa was bijvoorbeeld volgens hem jonger, aangezien ze dunner was dan mij. Zo kwamen er nog een paar verkeerde opmerkingen, wat uiteraard erg grappig was. Hij probeerde me zelfs te paaien met komkommers, aangezien ik daar erg gek op ben. Maar helaas het is hem niet gelukt, dus mam en pap jullie zien mij gewoon alleen terug op schiphol.

Het weer verbeterde gelukkig en we hadden na 5 regenachtige dagen weer zon, wat we erg hard nodig hadden aangezien we bruin terug willen komen.

We zijn verder nog in Thakhek,Tad Lo en Pakse geweest, wat niet echt boeiend was. Na Pakse hebben we de Wat Phou tempels bezocht. Dit was een kleine versie van Ankor Wat maar veel minder mooi. We hebben onze reis afgesloten met Don Det, wat ook wel bekend staat om de 4000 eilandjes. Dit was echt een backpackers bestemming, waar wij niet echt blij van worden. Gelukkig bleven we hier maar een nachtje, waarna we met de bus naar Hue in Vietnam rezen. De tocht was weer een hele belevernis, we waren de enige toeristen in de bus, wat uiteraard erg opvalt. De jongens bleven maar naar ons kijken. Ook vonden ze het erg grappig dat onze haren overeind staan, wanneer we het koud hebben, ze bleven er naar wijzen en er om lachen.Niemand in de bus sprak Engels, alleen een oudere man sprak Frans en probeerde ons overal bij te helpen. Wij spreken uiteraard maar een klein beetje Frans, waardoor een gesprek vooral werd gevoerd door middel van hand gebaren.

Uiteindelijk na een lange rit van 12 uur zijn we aangekomen in het regenachtige Hue. Hopelijk wordt het weer wat beter, want we willen de laatste twee weken nog wel genieten van het zonnetje!!!

Ray

Ah, Frans.. aardige kerel.Ken hem al jaren.
Leuk dat hij er ook was ;-)

Ja.. count down has started...
Hier schijnt nu trouwens ook de zon.. Dus als je bruin wilt worden... 1 week eerder terug komen. Stiekem verblijven in een hotel hier op Schiphol... de hele dag op het balkon. 1 week later.. Bruiner dan ooit.
Loop je naar de gate.. en laat je je ophalen :-D

Kissz,

Ray

Diane

Je kan ook een zonnebank nemen op schiphol :-P! Nou meissie, ik denk dat het goed gaat komen met jouw bruine huid ;-). Hier inderdaad mooi weer maar geen tropisch zwemparadijs in de buurt :-(..Mijn ouders vertrekken morgen naar Vietnam en zeggen dat het weer meestal wel goed is. Veel plezier!

kus Diane

Marije

Aangezien het hier de komende twee weken blijft regenen,hebben we besloten om nog eerder thuis te komen. We landen op woensdag 6 april om half 7.

Diane

Dat is balen zeg :-(. Blijf je in Hue of ga je nog naar het noorden reizen?

Dat wordt nu aftellen tot 6 april en dan ben je in ons kikkerlandje:-)! Kus Diane

Marjolijn

Woehoheeee Marij... ben zoooo benieuwd naar je real life verhalen en alle foto's!! En nog maar een weekje dus en dan ben je er gewoon alweer! :) Echt mega snel gegaan! Hier trouwens momenteel wel lekker wispelturig Nederlands weer..heerlijk! Tot gauw! xx

Agnes

Hoi Marije, geniet nog even en alvast een goede terug reis, zie je 9 april toch?

Gr. Agnes