marijevanwinden.reismee.nl

G'day made!

Darwin.

Na een vlucht van ongeveer 2,5 uur zijn we aangekomen in Darwin. Ook hier is het heel erg warm en de luchtvochtigheid is nog veel hoger dan in Cairns. We slapen nu in een kleine hostel met een kamer voor ons tweetjes, heerlijk!!! Het is er niet al te schoon, maar dat nemen we maar voor lief.

In Darwin is verder niet zo heel veel te doen en al was er al wat te doen, dan heb je er eigenlijk geen puf voor, vanwege de warmte. Het is hier nu ongeveer 33 graden met volle zon. Tot nu toe hebben we hier elke dag gezwommen in het meer of in het zwembad. Zwemmen in de zee is niet mogelijk vanwege de veledodelijke kwallen.

Gister zijn we naar de Litchfield watervallen geweest. Voordat we daar aankwamen kregen we eerst een soort van show met krokodillen te zien. Wat zijn die beesten groot zeg en vooral gevaarlijk. Wanneer je in het water zou vallen zou je binnen een paar seconden op gegeten worden door devele krokodillen die daar in het water leven. Na de show zijn we door gereden naar de watervallen. Normaal gesproken ( in het droge seizoen) kun je in elkewaterval zwemmen, helaas vanwegede vele regen konden wij dat niet. De krokodillen kunnen dan namelijk bij het water komen, wat niet al te veilig voor ons is.In de laatste twee watervallen hebben we heerlijk gezwommen. Wat was dat fijn zeg, eindelijkkoud water.

Verder hebben we ook tijdens de toer veel termieten hopen gezien, dat zijn een soort kleine mieren. Je hebt drie verschillende soorten, eentje die leeft van de bomen, de andere van het gras en de laatste van de grond. Ze bouwen enorme hopen om in te leven, sommige zijn wel 4 meter lang. Je moet bedenken dat die kleine beestje er 10 jaar over doen om 1 meter te bouwen.

Volgende week woensdag vertrekken we weer uit Darwin en gaan we per trein naar Alice Springs. Ik ben benieuwd!!

Reacties

Reacties

Marjolein

He Meis,

33 C, dat klinkt toch niet verkeerd. hier vriest het :( Ik hoop dat je een heerlijke tijd hebt. Als ik het zo lees, dan lukt dat wel!! Ben benieuwd of je onze collega nog gaat zien in Cairns. Daar ga je toch ook weer terug naartoe?
Nou ik blijf je verhalen volgen!

Kus

Sas

Grote zus!
Je verhalen zijn leuk om te lezen, ik beleef t met je mee in me gedachten.
Helaas als ik me ogen weer open doe is het koud en grijs:(
De korokodillen zien er idd gevaarlijk uit op de foto's!
en de natuur ziet er prachtig uit!

Kus!

toos

hay, marije,
ik volg je overal , als jij maar schrijft , hha
weer heel veel goede tijden en koelte en kusjes

Evelien

heej Marije
Wat leuk om te lezen wat je daar allemaal doet! en dat het daar zulk lekker weer is hier sneeuwt het al in sommige delen van het land!
haha
xxx Eef

Marije

Hi Marij! Super leuk allemaal en lekker warm! Daar verlang ik ook wel naar! :)

Hiske

Leuke foto's Marie! Helemaal goed! X

Marjolijn

Ziet & klinkt allemaal goed Marij!! xx

Marije

Thanks voor alle super leuke berichten. Vind ik echt heel erg leuk om te lezen, dus ik zeg blijf door gaan met schrijven.

kus

Marieke

Oh nichie, wat een rotleven heb jij zeg!
Heel naar al die mooie natuur en bijzondere beesten. Weer eens wat anders dan koeien he ;-)
Ik zeg: blijven schrijven!
Nog gefeliciteerd met je zus trouwens, die was gister jarig toch?
Dikke zoen!

Yvette

Heeeeeeeee Marijtje!!

Als je nog wat meer kou wilt, hier is sneeuw in overvloed!!!! Brrrrrrrrrrrrr... gek idee dat jij daar lekker in de natuur zwemt hehe.. Geniet er lekker van, denk vooral niet aan ons, en kom snel met een volgend verhaal!!!! Liefs!!!

Diane

Hey Marije,

Ik vind het zo leuk om jouw verhalen te lezen! Echter superleuk wat je allemaal in Down Under mee maakt! Jij lig daar in jouw bikini, terwijl wij helemaal ingepakt zijn (en ik nog met krukken)! Geniet er van. Ik kan niet wachten op jouw volgende verhaal..x Diane

Yvette

Nou waar blijft ie nou (je volgende verhaal) ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!