marijevanwinden.reismee.nl

We rock the rock!

Darwin.

Zoals ik in mijn vorige blog heb geschreven verblijven we een tijdje in Darwin. We hebben daar een aantal leuke mensen ontmoet. Een van de jongens heeft ons mee genomen naar een aantal mooie plekken rond Darwin. We zijn eerst op ' Walibi expeditie' gegaan. Na lang zoeken hadden we ze gevonden. Wel een stuk of 10 wilde Walibi's. Echt super om ze in het wild te zien. We zijn verder nog naar een afgelegen strand gereden. We moesten eerst van de weg af. Het leek wel een jeep safari.

Na ongeveer 10 dagen in Darwin te zijn geweest vertrekken we per trein ( The Ghan) naar Alice Springs. De reis duurt ongeveer 24 uur. Tijdens deze treinreis hebben we veel van de outback kunnen zien. Normaal gesproken is deze erg droog en rood van kleur. Doordat het de laatste maanden zoveel geregend heeft, is alles groen. Het was heel mooi, maar ik baalde toch dat ik de rode outback niet heb kunnen zien.

Alice Springs.

Alice Springs is geen mooie stad, zoals alle steden eigenlijk in Australie. Het lijkt meer op een industrie terrein. Misschien dat jij , Saskia, hier maar eens moet laten zien hoe ze gebouwen moeten ontwerpen. We hebben hier in Alice Springs een 3-daagse tour geboekt naar Uluru ( Ayers rock), Kata tjuta en Kings Canyon. Om 6 uur 's ochtens werden we opgehaald bij ons hostel. Na een aantal uur gereden te hebben stopte we op een kamelenboerderij. Hier hebben we even kort op een kameel gereden.

Na een rit van 5 uur zijn we dan eindelijk aangekomen bij de eerste berg. Kata Tjuta. Dit was erg mooi en vrij pittig. We moesten steeds overal op en af klimmen in de warmte ( 35 graden). De kilo's moeten er vast vanaf gevlogen zijn ;). We sliepen op een camping in de buurt van Uluru. We sliepen daar buitenin swags, soort matjes die je dicht kan ritsen. In de krant stond dat het hier 's nachts 10 graden zou zijn. Elisa en ik hadden daarom onze warme kleren aangedaan voor de koude nacht. Blijkbaar had de krant het helemaal mis, want het werd niet kouder dan een graad of 25. Het leek wel een sauna in de swegs. Ook het slapen met allemaal insecten om je heen is niet de meest ideale situatie. Gelukkig maakte de vele mooie sterren het allemaal weer goed.

De volgende dag werden we om 3.30 gewekt. Ja, je leest het goed half vier 's ochtends. Na een korte ontbijt vertrokken we naar de Uluru. Dit is een heilige berg voor de Aboriginals. We hebben ongeveer 10 km rond de berg gelopen. Dit vond ik niet heel boeiend.'s Middags zijn we hier weer vertrokken en hebben opnieuwe weer 5 uur gereden naar de Kings Canyon. Dit was echt heel mooi om te zien. Na een heerlijke avondmaal, die wij steeds zelf moesten maken, zijn we met zijn allen bij het kampvuur gaan zitten. Het vuur moest eerst nog aan gemaakt worden. Dit deden we met de hand. Na het zelf ook even geprobeerd te hebben, heeft onze gids uiteindelijk het vuur aangekregen. We hebben hier spelletjes met zijn allen gedaan.

Opnieuw moesten we 's nachts buiten sluipen. Hier liepen alleen veel meer insecten rond. Ze sprongen steeds op je. Echt heel erg irritant en vooral voor Elisa, aangezien die niet bepaald van dit soort dieren houdt. Deze nacht waren er veel meer sterren. Ik heb een heleboel vallende sterren gezien. Zoveel mooier dan in Nederland, vind je ook niet Lau?

De volgende dag ging opnieuwe de wekker ontzettend vroeg, 4 uur. We reden naar de kings Canyon en startte met de wandeltocht. Dit was een vrij pittige tocht, waarbij je heel veel moest klimmen in de hitte, later in de ochtend was het tussen de 42 en de 48 graden. Ontzettend heet. Als jullie wat warmte nodig hebben, ik kan het zo naar jullie sturen. Tijdens het lopen zaten ook steeds vliegen op je, vreselijk irritant. Maar het uitzicht maakte opnieuw alles weer goed. Wat was dit gaaf zeg. Ik heb er echt zo van genoten! Tot nu toe is deze tour mijn hoogte punt geweest van de reis.

' s Middags zijn we weer terug gereden naar Alice Springs. We hebben 's avonds nog met de groep samen gegeten en veel gelachen. Vanmiddag vliegen we weer terug naar Cairns. Daar gaan we starten met de oost kust. Hopelijk wordt dat ook erg mooi en zitten er geen kwallen in de zee. Anders kunnen we de komende tijd nog niet zwemmeb in de zee. Dus allemaal duimen voor ons!!!

Anja

Hey marietje akkefietje!

Dat klinkt allemaal super!Geniet van alles wat je doet..

liefs Anja

Yvette

Heeeeeeeee Chick!!

Jeetje wat maken jullie veel mee!!! Zo'n treinreis zal wel heel bijzonder zijn, zo lang en vast heel lang geen bewoonde wereld?? Gaaf hoor!! En die foto's van Uluru zijn ook zo cool!! Geniet er lekker van!!!

Liefssssss xxxx

Sas

*duim duim duim*

Als ze toevallig nog een stage hebben zal ik ze even uitleggen hoe ontwerpen moet:)

Warmte hebben we idd wel nodig, het is te koud!

Veel plezier met de oostkust en kijk weer uit naar je volgende verhaal!

Hele dikke kus

Agnes

Hoi Marije,

Eindelijk snap ik het een beetje hoe je reisblog werkt, met hulp van Rik natuurlijk. Wat een belevenis allemaal, ik ben niet verder dan Griekenland geweest. Wat een ervaring. Moet je tussendoor nog werken of kan je eerst vakantie vieren?

Nog heel veel plezier en geniet ervan.

Groeten van je tante uit Bodegraven.

Hoi Marije fantastisch die 3 daagse tocht en ook fantastische foto's.
Groetjes uit Delft