marijevanwinden.reismee.nl

Oostkust

Townsville.

Na een busreis van vijf uur zijn we aangekomen in Townsville. Eindelijk een stad met karakter. We hebben de eerste mooie, oude gebouwen gevonden. We waren meteen helemaal gelukkig bij het zien van deze stad. We verbleven ook in een ontzettend leuk hostel, heerlijk rustig en vooral heel erg schoon. We zijn ook heel kieskeurig met het uitzoeken van onze hostels, omdat we totaal geen zin hebben in de party's met allemaal jongen mensen. In Townsville hebben we ook voor het eerst in de zee gezwommen met netten. Hier kunnen geen gevaarlijke kwallen door komen. Heerlijk was dat. De volgende dag hadden we een snorkeltour. Dat was echt ontzettend gaaf! We hebben alle visjes gezien van finding Nemo, behalve Nemo zelf. Er waren zelfs een aantal haaien....brrr. Ik probeerde me zo klein mogelijk te maken, ( niet heel handig natuurlijk, want hij had mij allang al gezien) en ze zijn ook niet gevaarlijk.

De volgende dag zijn we naar Magnetic Island gegaan. Dit was een heel mooi eiland, met veel groen en mooie stranden. Er zouden hier ontzettend veel koala's moeten zitten, maar wij hebben er geen een gespot. Tijdens ons verblijf op dit eiland sliepen we in een tent, maar niet zomaar eentje, het was er een met een twee persoonsbed. Helemaal te gek! We hebben op dit eiland nieuwe leuke mensen ontmoet, een Duits meisje, Nederlandse jongen en een Spaanse jongen. Momenteel zijn we met hen aan het reizen. Erg gezellig.

Na het eiland zijn we met de bus naar Airliebeach gereden. Opnieuw vijf uur rijden met de bus.

Airliebeach.

We verblijven hier opnieuw in een rustig hostel. We delen de kamer met de Spaanse jongen en hetDuitse meisje. We zijn vandaag met zijn vieren naar de watervallen gereden in een vaag autootje(zie de foto's ). We hebben daar opnieuw gezwommen in de watervallen, wat heerlijk was en we hoefden niet bang te zijn voor krokodillen, kwallen of dat soort enge wezens. Ik heb trouwens ook gemerkt dat ik erg in trek ben bij de vrouwtjes. Ik zit namelijk onder de muggenbulten( stuk of 50?), ze beginnen zelfs al paars te worden. Dus veel mooier word ik daar niet van;) Over een paar dagen reizen we verder naar Agnes Waters en zijn uiteindelijk met kerst in Brisbane. Hopelijk is dat een leuke stad, want we zitten daar in totaal 10 dagen. Kerst vieren in de zon en op het strand, dat voelt nog steeds heel vreemd.

P.s ik vind het super leuk om wat van jullie te horen, ik heb trouwens ook mijn Nederlandse simkaart in mijn telefoon zitten, dus smsen kan ook gewoon ;)

Reacties

Reacties

Annie

Ik ben zo jaloers!! Al die mooie foto's en spannende verhalen. Ik ben alleen niet jaloers op je muggen bulten...

Wanneer stuur je wat warmte hier heen? Kan het wel gebruiken,want volgens mij heb ik de griep..:(

laura

super leuk om je even te gesproken te hebben. Leuk ook om je verhalen te lezen :). tot snel (spreekse dan :P)
x

Lotte

Heee wijfie!! Wat een super leuke verhalen! Ben jaloers op jullie meiden! Ben wel blij dat t zo goed gaat bij jullie! Klinkt allemaal erg veelbelovend en ik zou zo op t vliegtuig willen stappen om jullie vergezellen.. Maar helaas ;) Have fun darling! Liefs!

Ray

"van finding Nemo, behalve Nemo zelf"
Ja, die moet je natuurlijk wel eers zoeken :-P

Ps. Spaanse jongens.. Altijd goed ;-)

Kissz,
Ray

Yvette

Wat heerlijk weer zeg! Heb je nog contact gehad met Dominique? Heel veel plezier nogmaals :)

xxxxx

annemarie

Even wat anders bij ons temperaturen onder nul heerlijke vorst en sneeuw.
Genieten jullie maar van het zonnetje.
Groeten Arie en Annemarie

Diane

Alle visjes van Finding Nemo, behalve Nemo zelf...geweldig!Net als Kerst op het strand ;-). Goede nieuws is dat ik nu zonder krukken loop dus ik kan nu een vliegtuig nemen naar Down Under:-) Wel minder dat je onder de muggenbulten zit maar hoop niet dat het jouw reis verpest! Enjoy!x Diane

toos

altijd weer leuk van je te horen. en net als bij lau is mijn advies- zo veel mogelijk foto's maken.
geniet en heb een leuke tijd

petra

leuk vooruitzicht shoppen, kunnen we een bestelling doen? gelukkig ga je eerst naar new zealand. Daar kan je nog even het winters gevoel beleven door te gaan wandelen op de fox glacier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!