marijevanwinden.reismee.nl

Withsundays

Withsundays.

Na even getwijffeld te hebben of we de Withsundays wel zouden bezoeken hebben we het toch maar gedaan. We zijn met zijn vieren per boot naar het eiland gevaren. Eerst hebben we opnieuw gesnorkeld, maar dit was veel minder mooi dan in Townsville. Het meeste koraal was dood. We hebben wel weer nieuwe vissen gespot en zelfs Nemo is gevonden!!! Na het snorkelen zijn we door gevaren naar het strand. Om het beste uitzicht te hebben op het witte strand moesten we eerst naar boven lopen. Wat was het uizicht mooi zeg! Het strand was wit en het water was zo mooi blauw. Echt helemaal te gek! We hebben hier uiteraard ontzettend veel foto's van genomen. Tijdens de lunch kwam Karel weer even langs, ik denk dat Karel heel veel broertjes en zusjes hier heeft wonen, want de meeuwen bleven maar om ons heen vliegen opzoek naar voedsel. Bijna waren we onze lunch kwijtgeraakt aan Karel.

Op het strand waren ook heel veel krabben. Dit was heel grappig om te zien. Zodra wij aankwamen lopen/rennen wisten ze niet hoe snel ze zich moesten verstoppen onder het zand. Het is heel vreemd om dan over het zand te lopen met het idee dat onder je voeten heel veel krabben zitten. Het strand verder was heerlijk, het zand was niet zo warmwaardoor je er gewoon met je blote voeten overheen kon lopen. Doordat het zand niet zo warm wordt, leggende schilpadden hier geen eieren. Diewordenniet warm gehouden door het zand.

Na deze heerlijke dag zijn we weerterug gevaren met de boot naarAirliebeach. Wehebben de afgelopen dagen nog gezwommen in de Lagoon ( zwembad), want zwemmen in de zee is nog steeds gevaarlijk met de kwallen. Vanavond om kwart voor 12 pakken we de bus naarAgens Waters. Nu nog maar 12 uurtjes wachten. We hebben ondertussen een auto geregeld voor Nieuw-Zeeland. We gaan 2 weken rondreizen in het zuidereiland en gaan dan met de ferry naar het noorden. Daar ga ik mijn familie ontmoeten. We hebben besloten om maar vier weken in Nieuw-Zeeland te verblijven, omdat we dan 2 maanden in Azie kunnen rondreizen. Dit betekent dat we eerst naar Vietnam gaan en ook Laos en Thailand gaan bezoeken. Helemaal top. Het allerleukste is nog dat het zo goedkoop is daar, dat we dan alles kunnen doen wat we willen :D

En vooral SHOPPEN!! Moeders ik denk dat er dan een flinke doos opgestuurd wordt naar huis.

Reacties

Reacties

toos

goed gedaan meisie, elke dag genieten

Evelyn

ha mariee!
eindelijk ben ik dan een keer op je site en gelijk een heleboel to catch up with!! had natuurlijk al wel tussendoor ook wat foto's op facebook bewonderd! Het ziet er echt supergaaf uit allemaal en aan je verhalen te lezen is dat ook zo! maarja hoe kon het ook anders.... ik ben echt superjaloers!!! hier een beetje aan het insneeuwen :-(..... have fun!!! xxxx

Sas

:( alleen naar moeders?

Ik krijg trouwens helemaal de kriebels van het idee dat je over krabben heen loopt! Super gaaf allemaal weer wat je wel niet mee maakt en ziet!!

Kus!

Yvette

Jeetje die foto's van dat strand zijn echt mooi!! Wist niet dat aussie zulke mooie stranden had!!! Supercool dat jullie ook nog naar Laos en Thailand gaan. Dat vond ik de twee leukste landen, met Maleisie.. Ook omdat Thailand zulke heerlijke eilanden heeft!!!!! Echt een paradijsje. Zullen jullie geen spijt van krijgen! Hier in NL missen jullie nog steeds niets, behalve sneeuw, heel veel sneeuw, een witte kerst joehoee... (not, ik ben het zat die sneeuw), heel veel defecte treinen en dus ns ontspoord en steeds meer pedo's in nederland!!!! Genoeg negatieve dingen hier, dus blijf maar lekker daar!!!!! Al mis ik je wel hoor :D Have fun!!! Groetjes aan Elise. Liefs!

Hiske

Hee Marietje!
Wat heerlijk om deze tijd van het jaar in zo'n warm en gaaf land te zijn! Hier is het KOUD, WIT maar wel gezellig :) Ben me aan het klaarmaken voor kerstdiner voor morgen dus ik vermaak me ook wel.... maar vind het super leuk om je berichten te lezen en een beetje met je mee te reizen!
Vermaak je en ik ben benieuwd naar je volgende verhalen! Waar vieren jullie kerst en oud en nieuw? KUS

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!