marijevanwinden.reismee.nl

Het echte Australie

Agnes Waters.

Na Airliebeach zijn we door de regen naar Agnes Waters gereden. Dit was opnieuw weer een reis van 10 uur. Agnes Waters is een klein dorpje en staat bekend vanwege het goedkope surfen. Dit hebben wij niet gedaan, want ik denk niet dat je het binnen 4 uur geleerd hebt. Misschien dat ik van de zomer naar Frankrijk ga om het te leren, maar dat is nog zover weg. In het hostel hebben we een Australische jongen leren kennen en verteld ons dat we alle mooie plekken van Australie niet zien. Daarvoor moet je meer naar het binnenland en het is veel beter om te reizen met een auto. Na een tijdje hebben we besloten om met hem, een andere Nederlandse jongen en wij de tour te gaan doen. We reizen dan naar het binnenland van Australie. Na Agnes Waters reizen we eerst nog door naar Brisbane om daarKerstmis te vieren, samen met de Spaanse jongen.

Brisbane

In Brisbane regent het constant, maar gelukkig verblijven we in een leuk hostel. Het heeft erg veel weg van een normaal huisje, wat erg fijn is. De Spaanse jongen, Enric, gaat met kerst voor ons koken. Voor ons en nog 5 andere meiden. We hebben ook voor elkaar kerstcadeautjes gekocht om een beetje in de sfeer van kerst te komen. Het weer helpt opzich wel, aangezien het in Nederland ook zoveel regent.

Na de cadeautjes komen de andere meiden naar ons hostel toe. We hebben heerlijk gegeten, dankzij onze chef Enric!

Het echte Australie.

Na een paar dagen komen de jongens van Agnes Waters ons ophalen in ons hostel. Zij hebben alle spullen geregeld die wij nodig zullen hebben voor de trip( tenten, luchtbedden en de auto). We gaan in totaal 17 dagen met hen rondreizen, waarna we eindigen in Sydney.

We rijden 's ochtends vroeg weg en nadrie dagen rijden ( en kamperen) komen we aan bijde Pink Lakes. Het is er zo vreselijk mooi!!! Het water is zo zout, nog zouter dan de Dode Zee, dat het paars/ roze kleurt.Weinig mensen weten van deze plek weten, waardoor het er erg rustig is. Het slapen in de tent geeft ook een gevoel van vrijheid, we kunnen overal slapen waar we willen en het kost niks!

We verblijven hier 2 nachten en reizen daarna door naar Adelaide om daar Oud en Nieuw te vieren. Het is nu nog 6 uurtjes wachten en dan is het zover. Zeer waarschijnlijk verblijven we eerst in het hostel en gaan daarna naar het park, waar een feestje is.

Ik wens iederen een heel gelukkig nieuw jaar toe!!!!!!!

Reacties

Reacties

Marjolein

Lieve Marij,

Wat een leventje!! Wel jammer dat het weer niet altijd mee zit, hopelijk gaat dat nog wel veranderen! Hele fijne jaarwisseling en hou ons op de hoogte!
x

Jooch

Hi Marij en Elisa,
Volgens mij hebben jullie het lekker daar. Klinkt in ieder geval goed!
Have fun vanavond en goed nieuw jaar :)

xx Jooch

Marij

klinkt weer heerlijk! :)
Jullie ook een spetterende jaarwisseling! En natuurlijk een super 2011 gewenst! Liefs

Hakim

Op het moment dat ik schrijf is het in Adelaid bijna 21:00 uur en heb dus nog 3 uurjes te gaan voor het nieuwe jaar :) Ik wens je(jullie) een hele mooie jaarwisseling, en ook in Australie gelt, je bent een rund als je met vuurwerk.....

Maak er wat moois van meis XXX Hakim

Hoi Marije
Happy New Year.
Groetjes uit Delft

Evelien

Heej Marije

Happy new year volgens mij ben je nu lekker aan het feesten!
Wij moeten nog een paar uurtje wachten :)
Echt super mooie foto's die maakt dat geeft een mooi beeld van waar je bent en wat je een beetje doet!
Geniet ervan meid!
Heel veel liefs Evelien en Remco
Tot volgend jaar!!

Diane

Wat en mooie foto's en weer genoten van jouw verhaal! Als het goed is, ben je al Nieuwjaar aan het vieren :-). Veel plezier in 2011 en hoop snel iets van je te horen!

kus Diane

Yvette

Happy new year!!!!!!!!!!!!!!! En dat jullie maar weer veilig thuis mogen komen in 2011! ;)
Wat supercool dat jullie met een auto zo'n lange tocht gaan doen!!!! Echt een uitdaging en lekker op jezelf!! Veel plezier!!!!XXXX Yvette

Oja, volgens mij is die rotterdammer toch wel erg leuk hoor, ik zou em toch maar meenemen naar huis. Ik heb uit geheime bronnen vernomen dat ie heel rijk is, en veel geld heeft en heel veel kado's aan zijn vriendin geeft (aan jou dus straks) en dattie ook nog veel knapper is in het nederlandse zonnetje ;)

Maartje

Hooii Marije !!

Heb eindelijk je site gevonden :) en ik vind het super leuk om je verhaaltjes te lezen. Je maakt hele mooie foto's zo kan ik toch nog een beetje mee genieten van Australié.

Ik wens je nog een gelukkig nieuwjaar, maar dat gaat wel lukken als ik het zo zie.

Veel plezier !! Ik ben benieuwd naar het volgende verslagje.

x je nichtje

agnes

Hoi Marije,

Een hele goede vlucht en veel plezier in australiè.

Gr. Agnes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!