marijevanwinden.reismee.nl

Het laatste deel van Australie

Adelaide

In Adelaide hebben we oud en nieuw gevierd. Het was heel vreemd om dit hier te vieren, het was warm en de sfeer was heel anders. Iedereen ging 's avonds naar het park om daar naar een liveband te luisteren en om 12 uur was er vuurwerk. Lang niet zoveel als wij gewend zijn in Nederland. Na ongeveer 15 minuten was al het vuurwerk afgeknald en ging iedereen weer naar huis of naar een club. Wij vertrokken de volgende morgen alweer optijd dus je raadt het al, wij kropen lekker in ons bedje. De volgende morgen reden we richting Melbourne.. Dit was opnieuw weer een flink stuk rijden. Ergens voor Melbourne vonden we een National park, waar we 2 dagen verbleven. Het park lag ergens tussen de bergen, wat het 's nachts extra koud maakte ( 7 graden) . Ik heb 2 dagen amper geslapen omdat we geen goede dekens hadden. 's Nachts kon je de kangaroes horen. Ze sprongen over de hekken opzoek naar voedsel. Heel gaaf. We hebben daar verder nog de berg beklommen en lekker bij het kampvuur gezeten. Na deze dagen vertrekken we nar Melbourne. We hadden goede verhalen gehoord over de stad.

Melbourne.

Eindelijk een normale stad met mooie gebouwen. We hebben de hele dag rondgelopen in de stad en zagen veel mooie gebouwen. Midden in de stad stond opeens Leonie voor me ( zij zat bij mij op de middelbare school en ik wist dat ze ook in Australie was), het was leuk om haar evengezien te hebben. In Melbourne hebben we verder niet zo heel veel gedaan. Ik heb er in elk geval een nieuwe zonnebril gekocht, aangezien ik de glazen van mijn oude gebroken had, niet heel slim dus. Na Meblourne zijn we naar de Alpen gereden. Ik bereidde me alvast voor op een nieuwe koude nacht, dit veel gelukkig mee. De alpen waren erg mooi en vooral het uitzicht was prachtig. Na de alpen zijn we naar Raymond Island gereden. Dit eiland zou vol zitten met Koala's. Helaas had de regering de koala's weggehaald en naar een andere eiland gebracht. Mar gelukkig vonden we uiteindelijk een slapende koala in de boom. 's Avonds zijn we door gereden naar Lake Entrance.

Lake Entrance.

Na uren zoeken naar een kampeerplek besloten we naar een betaalde kampeerplek te gaan. Het was heerlijk om eindelijk een douche in de buurt te hebben. Normaal gesproken douchen we bij een tankstation. In Lake Entrance hebben we afscheid genomen van Roel, hij ging zijn eigen weg. We zijn met Alan, een man die daar kampeerde mee gevaren met zijn boot. We hebben de meest prachtige stranden gezien( soort van Fraser Island maar dan mooier) en we hebben zeehonden gespot!

Na Lake Entrance zijn we verder gereden naar het zuid oosten. Hier zijn heel veel mooie stranden en kleine plaatsjes zoals Bega,Thetra,Merimbula. We zijn hier 4 dagen gebleven. We sliepen op de meest mooie kampeerplaats, aan het strand. 's Nachts hoorde je de zee. Heel gaaf. Ook hier waren kangaroes. Ik heb ze zelfs 's avonds zien vechten met elkaar, zo tof! Het leek wel een bokswedstrijd. We zijn hier naar een kaasboerderij geweest, naar een heel klein stadje genaamd Tilba Tilba en naar de Mumbala watervallen. In de rotsen, door het water, was er een glijbaan gevormd. Je kon er ook van de rotsen afspringen ( 4 meter hoog). Dit heb ik uiteraard gedaan. De volgende dag had ik alleen wat spierpijn van al het klimmen.

Uiteindelijk zijn we doorgereden naar Sydney.

Sydney.

We slapen hier bij kennissen van Elisa. We worden hier heerlijk verwend en ze nemen ons overal mee naar toe. We zijn met de ferry naar de stad gevaren en we hebben het operagebouw en de bekende brug gezien. We zijn naar de Blue Mountains geweest en we hebben de Lucasgrot gezien. Je zag zoveel moois daar. We hebben er 1,5 doorgebracht met een gids.

Morgen vliegen we naar Christchurch. Ik ben benieuwd. We gaan hier opnieuw 12 dagen kamperen.

Mocht je nog meer foto's willen zien, dan kun je kijken op Elisa's pagina elisa85.reismee.nl.

Ik heb namelijk niet zoveel foto ruimte meer.

Reacties

Reacties

Yvette

Heee lieverd!

Wat een prachtige foto's zeg.. echt een mooie natuur!! en wat onwijs toevallig dat je leonie tegenkwam!!
Hier missen jullie nog steeds niets hoor! :) Enjoy! :)
Ben benieuwd hoe jullie het in nieuw-zeeland hebben!

xxxxx

Ray

Raymond Island... Ja ja.. ik had niet anders verwacht.. Mijn eigen eiland.. vol met dingen waar ik goed in ben.. HELEMAAL NIKS!!! :-)
Of je nog wel even tol wil komen betalen als je terug bent ;-)

Veel plezier nog daar en enjoy NZ

Kissz,

Ray

Marjolein

Wat een verhalen. Jullie zijn wel echt op avontuur; kamperen in de wildernis! Gaaf ook die foto van de boksende kangoeroes op de site van Elisa! Ik ben benieuwd wat jullie allemaal mee gaan maken in NZ!
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!