marijevanwinden.reismee.nl

Het zuiden

Hamner Springs.

Het ijsklimmen was nog goed te voelen de dagen erna. We zitten onder de blauwe plekken en onze tenen doen 's nachts pijn. We zijn de dag erna doorgereden naar Hamner Springs. We hadden gehoord dat er hete waterbronnen zouden zitten. Na een tijd zoeken komen we aan in het stadje.

Het leek meer op een zwembad, maar dat mocht de pret niet drukken. Er waren verschillende baden met diverse temperaturen. Het was er heerlijk! We waren daarna heerlijk ontspannen.

De dag erna rijden we weer terug naar het westen, naar Karamea. Karamea is een heel klein stadje en toch was het moeilijk om onze camping te vinden, maar uiteindelijk was het wel gelukt. We zaten aan het strand, bij een rivier. Echt prachtig. Jammer genoeg zitten in het westen veel zandvliegen, dat zijn echt monsters! Ze zitten er dag en nacht en eten je levend. De bulten blijven nog dagen erna jeuken.

Op deze camping is ook onze luchtbed lek geraakt, waardoor we halverwege de nacht onze tent uit moeten om het bed weer op te pompen. Erg goed voor je nachtrust is dat natuurlijk niet.

Na Karamea reden we naar Kataka, daar zou onze volgende camping moeten zitten. We hadden de hele dag al gereden en waren erg moe. De camping was nergens te vinden. Uiteindelijk moesten we een afslag hebben boven op de berg, waarna we 11 km op een grindpad moesten rijden. Komen we eindelijk beneden aan, vindt er een festival plaats. We moesten de hele weg weer naar boven rijden en er kwamen steeds auto's te gemoet rijden. Een van de auto's met caravan heeft een flink kras achtergelaten op onze auto, gelukkig zijn we goed verzekerd! We hebben uiteindelijk op een betaalde camping gestaan, wat opzich ook lekker is. Eindelijk een schone wc en een douche.Normaal gesproken douchen we in een rivier of meer, wat heel erg koud is.

Nelson.

In Nelson hebben we niet zoveel gedaan. We hebben hier onze watertaxi geboekt om de volgende dag in het Abel Tasman te wandelen. Per boot wordt je naar een van de stranden gebracht om er daarna te wandelen. Dit park is erg mooi en je hebt er veel verlaten strandjes. We hebben hier een tocht van 3 uur gelopen en zijn langs de zeehonden met kleintjes gevaren.

Picton.

In Picton hebben we afscheid moeten nemen van onze geliefde auto. Het was echt heerlijk om rond te touren. Je hebt zoveel vrijheid en je ziet zoveel meer dan in een bus. In deze stad hebben we de veerboot gepakt naar Wellington, de hoofdstad van Nieuw - Zeeland. De tocht duurde in totaal 3 uur. We verblijven sinds tijden weer in een hostel, wat ook erg fijn is. Eindelijk een normaal bed. We hoeven nu ook niet meer 's nachts ons bed uit, om het luchtbed op te pompen. We hebben gisteravond gelijk maar even een beauty avondje gehouden, om ons even op te knappen, dat was erg nodig! Morgen pakken we de trein naar Auckland naar mijn neef John. De komende 2 weken verblijven we bij John en de rest van de familie. Ze hebben voor zondag ook een familiedag georganiseerd, waardoor ik de hele familie in een keer kan zien. Nicht Bianka zal ons meenemen naar Taupo, waar ik zal gaan skydiven, en daarna door naar Tauranga.

Sas

Super zus!
Weer zo'n super leuk verhaal. Wat maak je toch weer veel mee marie!
Super leuk dat je de hele familie ziet, doe ze ook even de groeten van mij :)

Volgens mij ben je als je terug ben helemaal afgetraind met al dat gesport van jullie!
Veel plezier met skydiven en niet te hard schreeuwen hè ;)

Dikke kus van je lieve zusje!

Berry

Hey koukleumpje ;)

Leuk al die verhalen lees ze hier met veel plezier.
Echt geweldig om dat allemaal mee te maken.
Ik zou zoiets ook nog wel willen doen :)
Alleen bij dat ijsklimmen zou ik dan wel voor een kruikje zorgen ;)

Kus Berry

Yvette

Hebben ze daar in het verre zuiden geen tomtoms ;)
Wat gaaf dat je gaat skydiven zegt! Echt stoer! Zou ik je nooit nadoen ;)

Danny

lekker rustig zo zonder jouuuuu!!!Hoezo slaap jij op een luchtbed en niet in het hooi?? Ik ben sowieso blij dat de boerderijdiertjes je nog een beetje aan thuis laten denken!!
Maar heel veel plezier met je reis! en als je ooit die boeddha in Hongkong nog tegen komt, steek em in de brand, want sinds we een feyenoord-vlag daar hebben opgehangen, gaat t niet meer zo goed ;)
xx Dan

Evelien

Heej schatie
Zo te lezen is het nog steeds helemaal super daar!
Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt en zoveel moois ziet!
Hoe is het bij je familie?
Kusiess

Romy

Wat een avontuurrrr!

En BAH zandvliegen??!?Ieeergh

xxxxxx

toos

het verhaal over de zandvliegen komen mij bekend voor.
het zijn inderdaad MONSTERS in het klein.
het enige dat helpt is jezelf helemaal bekleden.
Nog heel veel plezier in de familie kring en doe mijn broertje, schoonzusje en neef en nichtjes de groetjes.