marijevanwinden.reismee.nl

Het noorden van Nieuw-Zeeland

Wellington.

Na twee dagen in Wellington, hebben we de trein richting Auckland gepakt. Neef John zou ons bij het station ophalen, waarna we een aantal nachten bij hem zouden verblijven. John heeft ons de volgende dag naar Auckland gebracht waar we met een toeristenbus door de stad zijn gaan rijden. Auckland zelf vonden we niet zo heel bijzonden, het is gewoon weer een andere stad, zoals zovelen.Auckland is wel echt een grote stad, er wonen ongeveer 1 miljoen mensen waarvan de meeste mensen ook nog eens vrijstaand wonen. Het uitzicht, waar John ons mee naar toe had genomen was wel erg mooi. De volgende dag heeft Liz ons meegenomen naar het strand met zwart zand. Dat is toch wel apart om te zien, het leek meer op modder dan op zand, zeker met al die regen die die dag viel. De volgende dag rijden we naar Hamilton waar de familiedag plaats zou vinden.

Hamilton.

Na een uurtje rijden zijn we in Hamilton. De hele familie, inclusief de familie van Schie, zat aan een meertje. We hebben hier een broodje gegeten en we konden gebruik maken van de waterfietsen,kano's en de bootjes. Aan het eind van de middag reden we met zijn allen naar John van Schie, waar we gingen strijden om de familiebeker, door middel van Oudhollandse spelletjes. Helaas hebben wij ( John,Geer en ik) hem niet gewonnen, doordat onze laatste punten niet werden meegeteld. Je moest de hele tijd op je ei letten gedurdende de spelletjes, wanneer hij het heelhuids zou overleven kreeg je daar punten voor. Wij waren zo slim om de eieren te verstoppen in de tuin, waarna we ze aan het einde weer te voorschijn haalden. Helaas vond Carolien dat niet goed en kregen wij onze punten niet. Heel erg gemeen ;) .

Na een nachtje bij Frans van Schie geslapen te hebben reden we met nicht Bianka mee naar Taupo. Hier moest haar man een belangrijke golftoernooi spelen, welke hij ook gewonnen heeft. Hier heb ik ook mijn skydive van 15.000 ft( ongeveer 5 km)gedaan. Wat was dat gaaf zeg! Het zag er eerst naar uit, dat het niet door zou gaan vanwege de vele bewolking, maar eindelijk om een uur of 4 begon de lucht op te klaren. Ik kreeg een korte instructie en werd daarna in mijn pak gehezen. Daar gingen we dan met zijn vijfen plus de tien andere extra begeleiding. Het vliegtuigje zat er propvol en iedereen zat bij elkaar op schoot. Na een tijdje gevlogen te hebben begon het avontuur en ik was nog steeds niet zenuwachtig. Het meisje voor mij was aan de buurt en voor je het wist was ze het vliegtuig al uit. Ik mocht daarna, toen was het wel even kort slikken, maar na 2 seconden vond ik het super! Het voelt meer alsof je in een attractie zit. Het uitzicht was echt prachtig. Na een vrijeval van ongeveer 60 seconden ging de parachute open en schoot ik minstens 4 meter omhoog. Het is er dan zo heerlijkrustig. Na een tijdje rondzwevenbelandde ik dan op de grond en was het avontuur afgelopen.

Roturua.

Bianka heeft ons de volgende dag meegenomen naar een Maori dorpje meegenomen. Dit dorpje ligt tussen allemaal warmwaterbronnen en geizers. Het stinkt er echt verschrikkelijk. We kregen hier een rondleiding en we zagen een show van de Maori's, welke erggrappig was om te zien. 's Avonds reden we naar Rauturanga waar Bianka woont. Ze hebben daar een resort met zwembad, wat ook erg lekker is.

Rauturanga

Rauturanga is een mooie stadje met erg veel dure en grote huizen staan. Ome Geer kwam ons de volgende avond ophalen waar we in zijn huis boven op de berg verbleven. Het uitzicht is hier prachtig, zeker met de zonsondergang. We hebben de volgende dag gezwommen in de zee, de eerste keer na Australie en we zijn naar de hotpools geweest met tante Lies. We genieten in elk geval erg van alle luxe die we hier hebben.

Morgen gaan we weer terug naar Bianka waar we een avondje uitgaan. Ik heb er in elk geval al helemaal zin in. We zullen hier nog een paar dagen blijven en rijden daarna weer terug naar John toe, waar we de 17e het vliegtuig pakken naar Azie. Eindelijk goedkoop leven!

Sas

ik geniet van je vehalen marie !

Dikke kus!

Mieke

Hoi Marije, Leuk joh om ons deelgenoot te maken van je avonturen. In gedachten zitten we weer daar. Geniet ervan. O ja en Willem is al weer thuis. Wel heel erg moe: slaapt zo'n beetje de hele dag. Groetjes uit Veenendaal.