marijevanwinden.reismee.nl

Bijna weer thuis....

Hue.
Na twee regenachtige dagen in Hue pakten we 's avonds de nachtbus naar Hanoi, waarhet weerbeter zou zijn.De hobbelige busreis duurde in totaal 13 uur, maar gelukkig waren er ligplekken waardoor we een poging konden doen om te slapen in de bus. 'sOchtendsvroeg kwamen we aan in de grote stad Hanoi. Onze bus kon volgens de chauffeur niethet oude centrum binnenrijden, waardoorwe genoodzaakt waren om een taxi te pakken. De taxi naar het kantoor/hotel van de buschauffer was gratis en voor andere locatiesmoesten we betalen. We pakten uiteraard de 'gratis' taxi, maar verbleven niet in hun hotel, aangezien die erg stonk en te klein was. Na een uur rondgedwaald te hebben in Hanoi kwamen we eindelijk aan bij een mooi hotel. De kamers zijn hiergroot,hebben een balkon en niet te vergeten een ligbad, heerlijk en dat voor maar 15 dollar per nacht!
De eerste dag in Hanoi hebben we rondgelopen door de stad en vooral veel geslapen. We waren zo moe van de busrit dat weom vier uur 's middags al inbedzijn gaan liggen en de volgende dag er pas weer uitkwamen. De tweede dag hebben we een stadswandeling gemaakt door dehet oude centrum.Destraten zijn hier zo grappig ingedeeld, je hebt er namelijk een schoenenstraat, een speelgoedstraat, een 'doe het zelf'straat, een ik vier een feestjestraat, een zonnebrillenstraaten ga zo maar door.Wij verblijven in de ijzerwarenstraat, waar ze 's ochtends vroeg al beginnen met ijzerenkisten in elkaar tezetten, oftwel genoeg lawaai om optijd je beduit tekomen. De derde dag werden we opgehaald met de bus want we vertrokken naarHalongBay.

Halong Bay.
Na een 3,5 uur durende rit kwamen we aan bij de zee, waar onze boot al voor ons klaarstond. Na het inchecken kregen wij een heerlijk lunch aangeboden welke voornamelijk uit visgechten bestond. Ik heb dan wel niet de garnalen gegeten,maarwel de vissalade en dat is al heel wat voor mijn doen. Na de lunch vertrokken we met een kleiner bootje naar een grot waar we erg gelachen hebben met de Canadese mensen. Na de grot zijn we gaan kayaken, wat resulteerde in nattekleding, aangezien het peddelen toch niet helemaal perfect ging. De rest van de dag verbleven we op onze grotere boot met de andere 12 mensen. We vormden een leuke groep en hebben veel gelachen met elkaar.
Even voor het eten kregen we te horen dat het oudere Franse echtpaar een levendemuis had gevonden in hun kamer, welke aan onze kamergrensde. Die nacht hebben we erg weinig geslapen door de muizen die we boven onze hoofden hoorden lopen, gelukkig bleven onze tassen dit keer wel gespaard. De volgende dag bestond vooral uit wachten en eten, uiteindelijk kwamen we aan het eind van de middag weer aan bij ons hotel.

Hanoi.
Op vrijdag besloten we om naar het waterpark/attractiepark te gaan om daar lekker te zwemmen en wat tijd te spenderen in de attracties. Eenmaal aangekomen bij het park kregen we te horen dat het waterpark gesloten was, maar we konden wel het attractiepark in. Wij baalden uiteraard dat we niet konden zwemmen, maar goed een paar attracties zijn natuurlijk ook leuk. Een paar kunje indit geval letterlijk nemen, want erwarener maardrie open van de veertien. We werden door het personeel begeleid naar onze eerste attractie. Het ding zag er ophet eerste gezicht kinderachtig uit, maareven later kwamen we erachter dat dat niet het geval was. Hij draaide namelijk steeds over de kopwaardoor Elisa het uitgilde.
Na 5 minuten rondgedraaid te hebben werden we meteen naar de volgende attractie begeleid, een zweefmolen. Ik werd verschrikkelijk draaierig in dat ding. Alsof het allemaal nog niet snel genoeg ging werden we vlak daarna in het piratenschip gezet. In 15 minuten hadden we alle attracties gehad, waarvoor we betaald hadden en konden we weer terug naar Hanoi.

Het zonnetje begon door te breken en we wilden maar wat graag van het zonnetje genieten. Na een tijdje rondgelopen te hebben opzoek naar een zonplek ,bedachten we dat we ook op ons balkonnetje konden zonnen. Zo gezegd, zo gedaan. We schoven ons bedvoor een deel het balkon op en gingen in onze bikini zonnen. Het is maar goed dat niemand ons kon zien, want het moet er erg raar uitgezien hebben.

Gister avond was niet bepaald mijn beste avond. Eerst werd ik dik ingemaakt door Elisa, met dobbelen,daarna werd ik voor dik uitgemaakt door de marktkoopvrouw en uiteindelijk heb ik mezelf maar dik gegeten met een heerlijk ijsje.

Vandaag hebben we nog even heerlijk genoten van een massage van 75 minuten en voor morgen staat er een beautydag in de planning, zodat we helemaal mooi naar huis vliegen. Hopelijk zien we er nog net zo mooi uit na de vliegreis van 13 uur. Tot woensdagochtend half 7!

Ray

Veilige terugreis!!!
Niet met vreemde piloten mee gaan ;-)

Kissz

Nol

Nog één nachtje slapen in het verre oosten? Gelukkig wordt hier het weer steeds beter, dan is de overgang niet zo groot, dus maak je niet dik.

Wel jammer dat we dan de verhalen moeten missen, of heb je al nieuwe plannen?

Goede reis en welkom terug.

Elisa

Wachtende op het uploaden van mijn foto's, jouw blog maar eens gelezen. Leuk!

Vanavond die buik er maar eens afsnijden ;), de tips van de marktkoopvrouwen zijn geweldig!

Thanks voor de top tijd!!

Sas

Marie!
Nog 2 dagen voordat ik je weer zie!:)
Geniet van de beautydag en hopelijk gaat de zon de laatste dagen nog schijnen!

Ik vraag me trouwens wel af hoe de speelgoedstraat eruit ziet..lopen daar alleen maar kinderen rond? en ik vier een feestjestraat lijkt me een superstraat, moeten ze ook maar doen in nl!
Of we maken gewoon een eigen ik vier een feestje straat want dat gaan we zeker binnen kort doen marie!

Hele dikke kus en tot super snel!
heb je te lang moeten missen!

Yvette

Heee dikkertjes ;);)

Wat heeeeeeerlijk zo'n lange massage en dat alles voor zo weinig geld.. hmmm!! Jaloers!! Geniet er nog even van!!! Alvast een hele goede reis terug!!!!

xxxxx

Diane

Hey wijffie,

Hopelijk heb je genoten van de beautydag. Morgen ben je gewoon in ons kikkerlandje (het wordt nog mooi weer ook :-)! Fijne reis en tot snel!kus Diane

toos

een hele goede terugreis.
oost west thuis best.